vrijdag 30 december 2011

handleiding ipad-hoes

speelgoed dat een jasje nodig heeft...






















ik noem mezelf allesbehalve een ervaren naaister (het is zelfs om - heel hard - te lachen als ik het hier typ)
maar voor degenen die geen zin hebben in nadenken hoeveel en wat en hoe :

een HANDLEIDING VOOR EEN IPAD JASJE :

nodig :

2 x A uit buitenstof
2 x A uit voeringstof
1 x B uit buitenstof
1 x B uit voeringstof
2 x C uit dikke 'wat-vlieseline'
één knoopje
één rekkertje, al dan niet bekleed met stof















A = 28 cm hoog op 22 cm breed
B =  25 cm hoog op 22 cm breed
C = 26 cm hoog op 20 cm breed

Opgelet!  Ik stikte hier maar " op een voetje " , wat maar een halve centimeter is.
Als je echt op 1 cm wil stikken, moet je dus overal een extra halve centimeter stof bijknippen.

De hoes past voor een ipad waar al een hard-cover rond de achterkant zit.

EEN

leg de twee B's op elkaar en stik bovenaan vast.
flap om zodat de slechte kanten op elkaar liggen, strijk.















TWEE

Kleef de 'wat-vlieseline' op de slechte kant van de buitenstof A















DRIE

leg op elkaar en speld vast :

1e : buitenstof A met goede kant naar boven
2e : de twee aan elkaar gestikte B's met de goede kant van de buitenstof naar boven.














3e : buitenstof A met goede kant naar beneden

stik vast langs de zijkanten en de onderkant

nu heb je eigenlijk één 'buiten-hoes', we maken nu de 'voering-hoes' :

VIER

leg de twee A's uit de voeringstof  met de goede kanten op elkaar
speld en stik vast langs de zijkanten en de onderkant maar laat aan de onderkant een keergat van een dikke 15 cm (ik heb gewoon heel de onderkant opengelaten ; mijn voeringstofje was iets heel delicaat en met die wat-vlieseline ertussen kreeg ik dat anders niet gekeerd)

VIJF

Keer je 'buiten-hoes' naar de goede kant, trek je 'voering-hoes' met de goede kant naar binnen
over de 'buiten-hoes' ; leg aan de achterkant (de kant waar je een extra laagje B hebt) je rekkertje
met de lus naar beneden tussen de twee hoezen.
Stik de twee hoezen aan elkaar vast. Het kan zijn dat je hier wat aan je 'voering-hoes' moet trekken om
de bovenkant gelijk te krijgen met de 'buiten-hoes'.  Als je heel de onderkant van je 'voering-hoes' hebt opengelaten los je dat gemakkelijker op, anders moet je dus wat trekken.





















ZES

Trek de 'buiten-hoes' door het keergat van de 'voering-hoes', stik het keergat dicht en stop
de 'voering-hoes' in de 'buiten-hoes'.















ZEVEN

Naai de knoop er aan ;















KLAAR!!














 
achteraan is er dus nog plaats voor papieren (tussen A en B) ;
ik vind dat heel handig, vandaar dat ik dat er zeker bij wou ;
ik gebruik de i-pad als agenda, en dan horen daar vaak
ook papieren bij...


2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! En echt duidelijk. Ik ben iets minder zot van de stof, maar dat is goesting hè ik vind die klok wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gemaakt! En dat na een week stikervaring :) bedankt voor de duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen