dinsdag 13 december 2011

creatievelingen

ik maakte hier al wat reclame ;
afgelopen zondag was het Markt van Morgen!
Niet goed voor de portemonnee, heel goed voor je eigen creativiteit
en nog beter voor je gemoed.  Plezant dat dat was!



Ik kocht er mooie oorbellen
Mijn excuses voor de slechte foto's, ik kan er ook niks aan doen dat het zo regent regent regent...en waait.





















van deze leuke dame 

en deze f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h-e muts van haar



Ga zeker eens kijken, ze maakt supermooie, warme, zachte mutsen, sjaals en handschoenen.
Daar kan je (ik toch niet) ze zelf niet voor maken, zo schoon dat ze zijn!
















Ik zag er ook nog een kraampje van deze creatieve meneer, ik werd direct fan
van al dat moois!

De amaryllis zit in een zakje van wit + goed ; we kochten dat vorig jaar in hun pop-up shop
in Antwerpen.  Voor de help-ik-ben-op-zoek-naar-een-leuk-klein-mooi-kadootje-mensen :
supergemakkelijk!  Je maakt (naait?) een klein stoffen zakje en stopt daarin een amaryllis-bol ;
dat groeit vanzelf, als er een bloem aankomt en ze wordt oud en versleten, knip je ze gewoon af (ja dat doet pijn maar 't is voor een goed doel, want ) dan komt er een nieuwe aan!  en na de winter stop je de bol in een donkere doos op een droge koele plaats, die slaapt daar een hele winter braaf (zalig he) en dan kan je die in het volgend najaar terug tevoorschijn toveren in een (nieuw?) kleedje, en dan begint ie terug te bloeien!!


en nu ga ik snel verder werken aan een "mini-creatieve verrassing" ; hou het
hier in 't oog als je daar benieuwd naar bent! :-)




1 opmerking: